Sunday, April 6, 2014

Penyelesaian kepada kes keguguran ibu hamil dan ingin hamil kembali

minggu lepas saya dihubungi seorang ibu..dalam whatsApp memperkenalkan diri dan memberitahu masalah beliau..

cerita nya : .."saya ibu yang berumur 32 tahun, telah memiliki 2 orang anak..dalam tempoh untuk hamil ini saya 3 kali keguguran dan 2 kali 'cuci'.."..anak bongsu berumur 6 tahun..."

terkejut dengar cerita dia..tabahnya kena 'cuci' bagai..bukan sekali tapi 2 kali..dan minggu lepas juga saya berkesempatan berjumpa dengan beliau..

peramah betul orang nya...saya plak jadi segan..siap jamu air bagai..alahai akak ku ni..dalam duk bersembang..rupanya akak ni masa pertama kali keguguran, dia x tahu pon 'lekat janin'..lepas diserang gastrik..kena cucuk sejarum bagai..dengan janin sekali luruh..huhu..tragis kn..

masa keguguran ke 2 dan 3..memang x perasan janin lekat sebab period datang je..dan masa masuk bulan ke 2, iaitu 8 minggu.janin x terbentuk dengan sempurna..terpaksa cuci..saya yang dengar pon sayu je..mcm mn la akak kita ni hadapi dugaan ini..ALLAH lagi MAHA MENGETAHUI...aminn



saya bagi cadangan ambik GLA COMPLEX, B complex dan ESP untuk masalah ini...GLA untuk stabilkan hormon..dan ESP sumber protein untuk kuatkan rahim..B complex untuk asid folic dan penenang..



Saya tunjuk dan ajar cara makan GLA Complex..dengan cara makan yang betul bru la berkesan..yee dok?..akak ni bgtau tarikh period bulan 10,11 dan 12 adalah pada tarikh yang sama iaitu 15hb..pada nya normal..anggapan akak ni kurang tepat sebenarnya..

bila saya kira..dari tarikh 15hb Oct hingga 15hb Nov..tempoh kitaran haid adalah 32hari ..dari 15hb Nov hingga 15hb Dis..kitaran haid 31 hari..nampak x di situ..kitaran haid yang berbeza...klo normal setiap kitaran haid 28 hari..akan datang period yang baru bulan sterusnya..

dan katanya bulan 1,2 dan 3..tarikh yang berbeza dan kitaran haid secara rawak nya saya kira..akak kita ni adalah 34hari...kalo dibahagikan dengan 2..jadi hari ke 17 dari hari pertama PERIOD adalah tempoh waktu SUBUR nya..iaitu GLA perlu dimakan pada hari pertama period sehingga hari ke 16...sebiji GLA diambil lepas lunch, 1 biji lepas dinner..

kalo period x stabil..datang 2 bulan sekali..datang period dalam tempoh yang lama, sekejap..kita cadangkan untuk ambil GLA sebiji setiap 8 jam sekali..biasanya feedback customer 1,2 bulan.kitaran haid akan stabil..period akan datang tepat pada masanya dengan kiraan kitaran haid..lepas ni..boleh makan GLA dengan cara di atas iaitu kiraan waktu SUBUR anda..

Testimoni customer saya yang ambil GLA..period xde sengugut dan period date pon dah teratur

alhamdulilah..akak kita ni berusaha beriktiar untuk memiliki zuriat..

 doa saya..semoga iktiar kita ini..akak ni berjaya hamil.."YA ALLAH permudahkan urusan kami, berilah zuriat untuk pasangan ni zuriat untuk diwarisi..amin.."

kita hanya mampu beriktiar dan berdoa..selebihnya dengan IZIN ALLAH.yang MAHA ESA..



GLA complex:


Saya ingin membantu wanita yang ingin hamil..terus hubungi saya..saya akan ajar kiraan waktu subur anda..cara makan vitamin dengan betul dan tepat supaya kesan yang optimum akan diperolehi..

  kebaikan untuk dikongsi bersama


pls2,jgn SEGAN jgn MALU..saya sedia membantu anda..




khidmat konsultansi berterusan secara PERCUMA..



pm/contact : FB NIK ANNA OTHMAN 
Sid : 1092200
phone/sms/whatsApp:013-5265534
fanpage : LIKE Vitamin4Life
Email : nikshahana@gmail.com 

COD : Kota bharu.kubang kerian.bachok.peringat.kok lanas




KLIK sini jika xnak MENYESAL