Wednesday, January 15, 2014

Zinc Complex Shaklee bukan untuk LELAKI sahaja

Kenapa saya katakan keperluan zinc ini bukan untuk lelaki sahaja..

SEBAB..

kandungan zinc itu sendiri amat diperlukan oleh anggota tubuh kita. Zinc merupakan nutrien yang diperlukan untuk sel-sel di dalam badan kita dalam pembentukan DNA dan protein. Ia membantu dalam sistem imun melawan bakteria atau virus dalam badan. dan paling nyata zinc ini diperlukan dalam proses penyembuhan luka. ibu hamil juga amat memerlukan zinc.

FAKTA UNTUK LELAKI :  Zinc bertindak sebagai ubat kuat/viagra kepada seorang lelaki kerana kandungan zinc yang diperlukan di dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain. Jika kekurangan zinc secara serius bagi seorang lelaki berlaku akan mengakibatkan kematangan organ seks yang lambat, impoten, perkembangan yang kecil atau pincang pada testikel, kiraan sperma yang rendah,  kemerosotan fungsi seksual, penuaan pra-matang dan gugur rambut. AWAS bagi lelaki yang keguguran rambut..itu tandanya anda kekurangan zinc dalam badan.


   

Apa yang Zinc Complex boleh buat untuk kesihatan anda?
note : Zinc diperlukan oleh semua golongan muda,dewasa dan warga tua (lelaki & wanita)

  1. Meningkatkan sistem imun - membantu pengeluaran kelenjar thymus yang mengeluarkan T-cells untuk menentang kanser dan menghalang jangkitan penyakit.
  2. Menghalang kanser prostat - pengambilan zinc dapat mengurangkan pembengkakan prostat sebanyak 70% 
  3. Pesakit kencing manis - membantu pengeluaran insulin dan mengekalkan fungsi insulin itu sendiri.
  4. Jerawat - Zinc bertindak dengan mengawal selia jumlah testosteron dalam badan yang memainkan peranan dominan dalam menyebabkan jerawat. Zinc juga menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat.
  5. Ovulasi wanita - wanita memerlukan zink untuk ovulasi. Zink juga membantu pengucupan uterus dalam mengembalikan daya ketahanannya.
  6. Prestasi seks lelaki - keperluan zinc secukupnya diperlukan dalam meningkatkan prestasi seks dan penghasilan kuantiti sperma banyak dan berkualiti.
  7. Ketajaman deria bau - keperluan zinc mengekalkan deria bau yang sihat dan cukup sensitif
  8. Kelesuan tahap kronik - pengambilan zinc dapat menghalang kelesuan tahap kronik kepada seseorang
  9. Memperbaiki radang kulit - Zinc diperlukan dalam proses memperbaiki radang kulit yang serius.
  10. Rambut gugur / botak - keperluan zinc dalam mengaktifkan 200 jenis enzim dan meransang regenarate sel baru. Tindakan ini dapat memelihara pertumbuhan dan perkembangan sel
  11. Membentuk kolagen - zinc membentu pembetukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kuku,kulit dan organ2 yang berkaitan.
  12. Penyembuhan luka yang cepat - zinc mempercepatkan pemulihan luka luar dan dalam serta memperbaiki alergic
  13. Rabun malam - bagi mereka yang bekerja sebagai driver bas atau lori di waktu malam..amatlah disarankan untuk mengambil keperluan vitamin ini secara berkala bagi membantu mengelakkan rabun malam sekaligus mengelakkan kemalangan.

 KURANG JELAS tentang Zinc Complex dari Shaklee?

hubungi saya untuk konsultansi percuma.
nak cuba?
terus hubungi saya : 1092200

pm/contact : FB NIK ANNA OTHMAN
phone/sms/whatsApp:013-5265534
fanpage : LIKE Vitamin4Life
Email : nikshahana@gmail.com 


COD : Kota bharu.kubang kerian.bachok.peringat.kok lanas.