Monday, January 27, 2014

SET WANITA HAMIL untuk NUTRISI LENGKAP

Alhamdulilah...syukur diberi kesempatan sharing kt sni..sehari dua ni x menyempat nk update blog..al maklum la busy si isteri weekend..hahaa

hari ni nk share set wanita hamil..mana-mana bakal ibu di luar sana yang masih dalam perancangan untuk memilih vitamin yang sesuai untuk anda dan baby anda..SET VITAMIN SHAKLEE ni jawapannya..BERILAH kebaikan nutrisi yang lengkap untuk anak anda.



untuk ibu pula, bekalkan tenaga..kurangkan kesakitan dan lenguh2 anggota badan.

Untuk SET HAMIL SHAKLEE (1, 2 & 3 trimester) :
 
- Vitalea ( multivitamin)
- B Complex (asid folik)

- Vitamin C
- Ostematrix (pil kalsium)
- Omega


 
Dan boleh tambah dengan pengambilan ESP supaya ibu lebih bertenaga dan mengoptimum kan penyerapan vitamin.




Multivitamin(Vita-lea)
mengandungi 12vitamin dan 7 galian dan ianya lengkap dengan iron formula.Iron formula sangat penting bagi ibu yang mengadung dan menyusukan anaknya.Kekurangan iron boleh membuatkan si ibu lemah,mudah nak pitam atau pengsan,Hb rendah dan sentiasa kelihatan pucat lesu.

B Complex
Lengkap dengan 8B iaitu keperluan tubuh yang sempurna ke atas vitamin B.Suplemen B complex Shaklee mengandungi Folic acid,Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon .Vitamin B dikatakan sangat penting untuk pembentukan tulang tengkorak anak di dalam kandungan.


Vitamin C(Sustaine Realese Vita-C)
Sebiji vitamin C Shaklee bersamaan 7 setengah biji oren dan memenugi keperluan vitamin C minima tubuh kita iaitu 500mg.Ia sangat unik keran tidak mempunyai pewarna malah pengawet tambahan.Ianya adalah sustained realese dan akan digunakan secara beransur-ansur mengikut keperluan badan kita.

  
Kalsium(Ostematrik)
Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel dan pembentukan tulang bayi.Tidak mengandungi lemak berbanding ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu.Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna.membaiki ransangan urat saraf,mengelakkan kekejangan otot,sakit pinggng,lenguh-lenguh dan kebas kaki/tangan terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.





untuk trimester ke 2 dan ke 3, add on OMEGA GUARD untuk pembentukkan IQ baby.

Omega -3(Omega Guard)
Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan.Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak.Ianya juga membantu memecahkan lemak di dalam tubuh kita.Jadi ia membantu ibu mengawal berat badan ketika mengandung.


BONUS  
 Manakala untuk mana-mana trimester anda boleh mengambil ESP (Energizing Soy Protein) sebagai tambahan, bekalan protein lengkap untuk kehamilan.

 
ibu-ibu yang masih belum pasti tentang pengambilan vitamin semulajadi ini, jangan malu dan segan untuk hubungi saya..X beli pun xpe..just sharing.




untuk kesihatan dan keperluan optimum mama n baby..saya menawarkan harga yang terbaik dan menjimatkan...jika nak harga yang murah anda boleh pergi ke mana2 branch Shaklee berdekatan anda dan guna ID saya 1092200 untuk dapatkan harga ahli..


kebaikan untuk dikongsi bersama.



pls2,jgn SEGAN jgn MALU..saya sedia membantu anda..


khidmat konsultansi berterusan secara PERCUMA..



pm/contact : FB NIK ANNA OTHMAN 

id                :1092200

phone/sms/whatsApp:013-5265534

fanpage : LIKE Vitamin4Life
Email : nikshahana@gmail.com

 
COD : Kota bharu.kubang kerian.bachok.peringat.kok lanas