Wednesday, January 29, 2014

CHEWABLE VITAMIN C bukan untuk kids saja

alhamdulilah...diberi nafas untuk bernyawa di Bumi ALLAH..smlm kul 4pagi tidur sebab si kecil demam mungkin kena cucuk 5 bulan usia kot...mama kena KUAT..kuat untuk Safrina..anak demam, dgn kita2 demam..sape setuju ?..betul kn..

berjauhan dengan suami, suka duka yang dilalui bukan lah sesuatu yang mudah..
**nik anna jangan nak merungut la..tapi itu yang dirasai dan dilalui..

aihh..luahan perasaan plop..hihiii

hari ni nk share pasal chewable vitamin C shaklee..ala..vitamin kunyah2,hisap mcm gula2 tu..kanak-kanak bukan main suka lagi kalo dapat sebotol ni, dang2 hari tu jgk blh hbh..oopss..letak kat tempat tinggi k..

Nasihat dari pakar..Vitamin C dapat menolong mengurangkan tekanan


APA HEBATNYA CHEWABLE VITAMIN C ni?

Boleh dikunyah dan dihisap seperti gula-gula. Malah ada pendapat yang mengatakan, vitamin C yang dikunyah mampu untuk diserap dengan lebih baik oleh badan kita..
 
** kandungan Bioflavonoids yang merupakan salah satu bahan yang ada dalam vitamin C ini adalah pigmen tumbuhan-tumbuhan yang dijumpai banyak di dalam buah-buahan sitrus. Ia membantu dalam penyerapan vitamin C sepenuhnya dan memelihara vitamin C itu sendiri daripada oksidasi. Dan di dalam Vitamin C Shaklee dan chewable vitamin C kedua-duanya mempunyai Citrus Bioflavonoids Complex daripada lemon, orange, grapefruit.
 
 
Chewable Vita-C Plus (100mg) mempunyai pertambahan Rose Hips Powder (juga salah satu sumber vitamin C yang hebat). 
 
Ia juga  sebagai 'stomach tonic' kerana ia membantu mengubati ulser perut, diarrhea, sembelit dan sebagainya. Selain daripada itu ia turut bertindak terhadap kolesterol, diabetis, tekanan darah tinggi dan sebagainya.
 
 
MANFAAT VITAMIN C

Mencantikkan kulit - Pengambilan Vita C setiap hari dapat membantu anda mendapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama pembentukan jeragat.

Membentuk Kolagen - Ia dapat merangsang pembentukan kolagen yang mana kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.

Memperbaiki simptom Pendarahan - Kekurangan Vita C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, megukuhkan sistem imun, peningkatan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, dan juga mengurangkan simptom selsema.

Memperbaiki Insomnia - Ia dapat memperbaiki insomnia, stress dan masalah keresahan.

Mengekalkan Kolesterol Sihat
- Ia dapat mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalan pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.
 

Kanak-kanak mahu pun orang dewasa perlu mengambil vitamin C dalam kehidupan seharian bagi memberi peningkatan sistem imunisasi yang kuat..

Chewable vitamin C BUKAN sahaja untuk Kanak-kanak, tiada ditulis pun di label..dan disarankan bagi seorang dewasa untuk mengambil 3-5 biji Chewable C Plus setiap hari dan bagi kanak-kanak memadai untuk mengambil 1-2 biji sehari (sesuai bagi kanak-kanak 4 tahun ke atas).

Rasanya juga best...masam-masam manis gitew dan daripada kita beri anak-anak kunyah gula-gula adalah lebih baik mereka kunyah Chewable C ni untuk kesihatan mereka kan :)
 
kebaikan untuk dikongsi bersama.

pls2,jgn SEGAN jgn MALU..saya sedia membantu anda..

khidmat konsultansi berterusan secara PERCUMA..

pm/contact : FB NIK ANNA OTHMAN
phone/sms/whatsApp:013-5265534
fanpage : LIKE Vitamin4Life
Email : nikshahana@gmail.com  
 
 
COD : Kota bharu.kubang kerian.bachok.peringat.kok lanas.bandar pasir mas