Saturday, September 13, 2014

Keperluan dan Sumber Kalsium Kanak-kanak yang kurang gemar minum susu : BANTUAN OSTEMATRIX

Salam..

tenkiu sudi singgah sini..hari ni pepagi lagi seorang ibu menghantar sms kepada saya..mengatakan kebimbingan beliau tentang perkembangan anak-anak nya yang berusia 9,6 dan 4 tahun..

masalah nya "..anak-anak saya kurang gemar minum susu, dan perkembangan fizikal tidak sama dengan kanak-kanak seusia mereka, apakah supplement yang sesuai untuk mereka, Ostematrix boleh x?

saya faham benar kerisauan seorang ibu..

semua tahu kan, susu merupakan salah satu sumber kalsium yang sangat diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar dengan sihat..dan tidak semua kanak-kanak menyukai minum susu, lebih-lebih lagi jika dipaksa meminumnya dengan cawan atau gelas..


Berapakah jumlah kalsium yang diperlukan oleh kanak-kanak?

1-3 tahun 500mg sehari
4 - 8 tahun 800mg sehari


Tips :  Anak-anak anda tidak semestinya wajib memperolehi jumlah kalsium sebanyak itu setiap hari..anda mungkin boleh tumpukan jumlah yang sama secara purata untuk beberapa hari atau minggu.

Sumber kalsium selain susu..

note : jumlah kalsium ini hanya anggaran sahaja untuk panduan anda semua..jumlah kalsium bergantung kepada produk, jenis makanan, mutu dan lain-lain

sumber rujukan : baby center

berbalik kepada persoalan yang dikemukan oleh masalah ibu ini yang risaukan tumbesaran anak-anak terbantut..

Ostematrix, jangan ada yang tidak tahu pil kalsium penganti susu daripada Shaklee ni..Kandungan nya secara ringkas ia dilengkapi dengan VITAMIN D dan MAGNESIUM untuk penyerapan yang lebih efektif serta dapat mengelakkan risiko batu karang.

SHAKLEE OSTEMATRIX LEBIH DARI SEKADAR KALSIUM!!!



FAKTA : 1 pil ostematrix bersamaan dengan 250mg, jadi untuk dos kanak-kanak yang memerlukan kalsium dalam bentuk pil 2 biji sehari..iaitu 500mg berdasarkan umur..

ni cadangan alternatif saya untuk bantu ibu2 di luar sana yang menghadapi masalah anak-anak tidak suka minum susu..boleh juga cuba bagi sumber kalsium lain yang terdapat dalam makanan seharian..boleh rujuk sini dan sini..

tak nak seribu dalih, x sempat nak sediakan la, apa la..kita yang nak yang terbaik untuk anak-anak kan..be a good mother..good luck mummy sume..

nak iktiar dengan Ostematrix Shaklee, moh contact saya :

ingin memiliki vitamin semulajadi daripada Shaklee..
  BOLEH 


hubungi saya segera!!
pls2,jgn SEGAN jgn MALU..saya sedia membantu anda..





khidmat konsultansi berterusan secara PERCUMA..




pm/contact : FB NIK ANNA OTHMAN

Sid : 1092200 
phone/sms/whatsApp:013-5265534

fanpage : LIKE Vitamin4Life

Email : nikshahana@gmail.com 
 


COD : Kota bharu.kubang kerian.pengkalan chepa.bachok.peringat.kok lanas.wakaf che yeh

 
 
http://nikshahana.blogspot.com/2014/04/peluang-suri-rumah-jana-pendapatan-45.html
KLIK PIC JIKA XNAK MENYESAL