Wednesday, August 13, 2014

OSTEMATRIX untuk ibu hamil memang terbaik legakan sakit pinggang

Semalam saya dikejutkan dihubungi seseorang..melalui SMS.

"Salam..saya nak pil kalsium..malam ni jugak.."

mak aihh..macam x dang2 tunggu pagi esok je..saya tahu customer yang menghubungi saya ni peminat tegar yang dah lama consume Ostematrix..ni la namanya pil kalsium tu..jangan tak tau plak..hihihi.

mujur..saya ada 1 je stok Ostematrix..alhamdulilah..selamat sampai ke tangan nya..

ibu hamil rupanya..sama macam saya..lalala..

kenapa ibu hamil nak sangat ambil ostematrix ni..jom kita kongsi info ini..

check it out~

Sudah menjadi lumrah bagi ibu-ibu mengandung, akan sakit pinggang dan sakit belakang terutama apabila kandungan kian membesar.


Kenapa ibu hamil boleh sakit pinggang?
Ikut pembacaan saya, sakit pinggang ni berlaku disebabkan oleh kelonggaran ligamen yang mengikat tulang dan sendi.

Selain itu postur tubuh kita semakin tidak stabil, kedudukan ligamen punggung telah 'lari' disebabkan kita nak menampung berat perut yang kian membesar. Pusat graviti kita pun dah berubah serta hormon pun mengendurkan ligamen pada pelvis kita.

Berat bayi dalam kandungan yang semakin membesar juga boleh menekan salur darah dan saraf pada pelvis dan belakang badan.





 
Adakah sakit pinggang ni bahaya?
Selalunya ia tidak berbahaya. Sakit pinggang akan berkurangan secara perlahan selepas ibu melahirkan bayi :)

 
 
Bolehkah sakit pinggang ini dikurangkan?
Kemungkinan boleh. Ibu-ibu boleh cuba cara-cara berikut:

1. Latih postur yang betul

  • berdiri lurus dan tegak
  • angkat dada
  • lurus dan legakan bahu
  • duduk dengan rileks, sandarkan belakang badan dengan bantal lembut
2. Pakai kasut tumit rendah, bukan flat dan sebolehnya pakai kasut yang menyokong tapak kaki

3. Angkat beban (walaupun kecil) dengan kaki, bukan dengan cara membongkokkan badan

4. Tidur mengiring, jangan menelentang.
Makanya 8-9 bulan MS tak boleh nak meregangkan badan..huhuhu.. memang tidur mengiring setiap masa. Kalau nak tidur menelentang, boleh cuba letak bantal di bawah pinggang.

5. Ambil suplemen pelega saraf seperti vitamin B kompleks dan pil kalsium.


alhamdulilah..pengalaman saya sendiri...saya ibu hamil yang masih menyusu anak sulung..pengambilan ostematrix sangat2 membantu melegakan tubuh badan saya..

nak consume ostematrix ni senang je..telan 4 biji sebelum tidur..


Ostematrix adalah pil kalsium Shaklee yang membekalkan 1000mg kalsium, 400mg magnesium serta 400IU vitamin D yang mana semua komponen ini sangat penting untuk penyerapan maksimum kalsium serta membolehkan kalsium bertindak lebih baik.

Tahu tak, kekurangan kalsium boleh membawa masalah kekejangan otot kerana kalsium penting untuk membantu pengecutan otot dan kelancaran saraf serta membantu mengekalkan tekanan darah normal?

Jadi, apabila keperluan kalsium mencukupi (lebih-lebih lagi pada ibu mengandung) komplikasi akibat kekurangan kalsium dapat dikurangkan.

Walaupun anda mengambil susu, supplemen Ostematrix sangat membantu penyerapan kalsium daripada susu yang anda minum dengan lebih sempurna kerana Ostematrix mengandungi vitamin D. Tanpa vitamin D, kalsium tidak dapat diserap secara optima ke dalam darah.

JOM berikan yang terbaik untuk bayi anda sejak dalam kandungan lagi..!

KLIK gambar di bawah untuk order..


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=850972b9b9e9e1d869107e2498745386

atau hubungi saya segera..!



pls2,jgn SEGAN jgn MALU..saya sedia membantu anda..


khidmat konsultansi berterusan secara PERCUMA..




pm/contact : FB NIK ANNA OTHMAN

Sid : 1092200 

phone/sms/whatsApp:013-5265534


fanpage : LIKE Vitamin4Life


Email : nikshahana@gmail.com 
 


COD : Kota bharu.kubang kerian.pengkalan chepa.bachok.peringat.kok lanas