Wednesday, June 4, 2014

Kenapa pesakit Thalassemia tak boleh ambil Vita-Lea Iron Formula Shaklee?

Semalam saya dihubungi melalui whatsApp..

just untuk menyatakan nak vitamin Vita Lea..brape harga?

standart la kan..tnya..survey2 dulu..

saya kan jenis ramah..ramah ke ?..lalallaa

saya memulakan bicara ..'ingatkan preggy mom nak naikkn HB darah..memang Vita lea ni multivitamin yang famous di kalangan ibu hamil..senang je pon cara  makan nya..lepas breakfast telan 1 biji..settle~

bila di tnya dah brape minggu??.."sorry sis, saya x kawen pon lagi.."..oopss..

maaf kan saya sebab ramah x kira tempat..upenya sis ni yang duk Pahang nak tambah darah dan seorang penghidap Thalassemia/telesemia....

nasib saya tnya dulu...untuk pengetahuan semua..pesakit thalassemia/telesemia ini memang x boleh mengambil Vita Lea..Sebelum anda tnya KENAPA?
Multivitamin Shaklee yang terbaik


meh saya cete serba sedikit pasal penyakit ni..

Pesakit Thalassemia mempunyai kecacatan pada sel darah merah mereka kerana hemoglobin yang terdapat pada sel darah merah ini tidak terbentuk dengan sempurna. Hemoglobin ini mengandungi zat besi yang bertugas untuk mengangkut oksigen ke seluruh pelusuk badan manusia.

Poikilocytic red cells usually present in  Thalassemia Major.
 

Disebabkan oleh ketidaksempurnaan hemoglobin ini, apabila sel darah merah pecah, ia juga turut akan pecah dan meninggalkan sejumlah zat besi atau iron yang banyak di dalam darah. Zat besi yang tidak dapat dikeluarkan dari dalam badan akan menyebabkan badan menjadi lemah dan pembesaran yang tidak teratur.

Jadi, sebab itulah Vitalea Shaklee tak disarankan kepada pesakit Thalassemia. Ini kerana salah satu jenis galian yang terdapat dalam multivitamin dan multimineral ini ialah iron atau zat besi yang boleh memburukkan lagi keadaan pesakit Thalassemia ini.


jika anda mengambil vita lea sebagai usaha anda untuk tambah darah...maka dengan kandungan Iron yang terdapat dalam pil tersebut telah menambahkan bilangan zat besi atau iron dalam badan anda..

JELAS x?

maksudnya..jika makin banyak Zat besi atau Iron yang terkumpul di dalam badan..maka badan menjadi lemah, pucat dan pembesaran yang tidak teratur..di galakkan untuk mengabil vita lea bagi pesakit thalassemia kerana akan memburukkan keadaan pesakit tersebut..

Berita baik nya..Bagi pesakit Thalassemia ini bukan tak boleh mengambil apa-apa supplement vitamin yang lain.. Jika nak tahu, vitamin b complex, vitamin e, ostematrix dan ESP adalah antara supplement yang baik untuk penghidap penyakit ini.


Saya sedia memberi konsultansi sepanjang masa dan bukan sekadar untuk menjadi pengedar Sah Sahklee..

Pilih la supplement yang memberi kesan yang baik untuk jangka yang panjang..semestinya SHAKLEE vitamin terbaik untuk dikongsi bersama kerana sememangnya ianya berbeza..

selamat..berkesan..semulajadi..
 

  kebaikan untuk dikongsi bersama

pls2,jgn SEGAN jgn MALU..saya sedia membantu anda..


khidmat konsultansi berterusan secara PERCUMA..
 
psst: PROMOSI JUN ini adalah Vitamin E..X teringin ke uols nak cantikkan kulit sebelum raya..teruih whatsApp 013-5265534..




pm/contact : FB NIK ANNA OTHMAN 

Sid : 1092200 
 
phone/sms/whatsApp:013-5265534

fanpage : LIKE Vitamin4Life

Email : nikshahana@gmail.com 


 


COD : Kota bharu.kubang kerian.pengkalan chepa.bachok.peringat.kok lanas






KLIK sini jika xnak MENYESAL

 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.