Monday, October 13, 2014

Minum ESP SHAKLEE untuk Kesihatan dan Kecantikan Dalaman serta Luaran

alhamdulilah..order masuk berderu2 untuk promosi ESP bulan ni...nak murah, haa..ni lah masa nya..

jangan ada yang tak tahu promosi yang buy 6 free 1 tu..hari ni saya nak kongsikan sumber ESP Shaklee dan SET KOMBO ESP..

Set Kombo ini akan membantu anda mendapatkan penyelesian yang terbaik bagi kaedah pemulihan kesihatan yang lebih baik.semestinya dengan Shaklee, vitamin semulajadi..

SET COMBO SUPER ESP..MACAM2 ADA..

INTRO sket pasal ESP SHAKLEE ni..sebenarnya dah banyak kali bgtau kat entry2 sebelum ni..tapi..nak share jugak kali ni..yehaa~



Pada yang belum jelas apakah sumber ESP ni ?

 ESP Shaklee dihasilkan daripada kacang soya ye dan dicuci dengan air untuk memastikan kandungan isoflavene dan daidzin di dalamnya yang penting untuk kesihatan terpelihara. Pada yang belum tahu isoflavene adalah antara komponen penting dalam pencegahan kanser.

bukan kacang soya yang ada dalam pasaran..bukan soya yang masuk kedai runcit ke, pasar raya ke, 7 eleven tu bukak peti ais..haa..bukan soya yang tu ye..

nak tahu ada perbezaan SOYA ESP SHAKLEE ni dengan SOYA yang terdapat dalam pasaran ni..meh sini nak habaq mai...

 ESP Shaklee hanya diekstrak dari kacang soya non-GMO..haa..apa ke benda la Non-GMO tu dengan SOYA GMO...???

JANGAN PENING2..saya cerita satu2.. 

Kepada yang belum tahu GMO adalah singkatan kepada Genetically Modified Organisms. Ia bermaksud organisma (baik haiwan mahupun tumbuhan) yang sudah diubah kandungan genetiknya oleh manusia. Tahukah anda hampir kesemua produk makanan yang kita ambil seharian sebenarnya adalah produk GMO? Kenapa?

Sebab kita perlukan makanan lebih banyak dari yang pasaran sedia ada mampu bekalkan. 

Jadi pakar-pakar industri pemakanan terpaksa ubah genetik tumbuhan/haiwan supaya tanaman cepat masak, buah lebih besar, kandungan minyak lebih banyak, haiwan cepat matang dan macam-macam lagi. Jadi takde lah nak berlaku krisis kekurangan makanan.
Maka soya juga tidak terkecuali.

 Malah pada tahun 1999, satu kajian membuktikan pengambilan soya boleh mengurangkan risiko penyakit berkaitan jantung. Maka semenjak itu, permintaan soya melanjuk naik lebih dari yang mampu dibekalkan oleh pengusaha soya. Maka disebabkan permintaannya yang tinggi dalam industri makanan, minyak, farmaseutikal dan sebagainya, 96% soya di dunia adalah soya GMO. Boleh dikatakan semua produk soya yang anda ambil seharian adalah soya GMO kecuali anda memang beli soya yang bertanda ‘Organik’ atau ‘Non-GMO’. 

 Non-GMO ini bermaksud ‘Non-Genetically Modified Organisms’ di mana kandungan genetiknya tidak pernah diubah oleh manusia.

Kenapa saya bercerita pasal GMO dan non-GMO ni? Anda kena faham perbezaan dua jenis soya ni barulah boleh terima akal apa yang saya nak ceritakan seterusnya. Jadi setelah saya menjelajah dari website ke website, saya setuju yang soya memang boleh mendatangkan mudarat kepada kesihatan badan jika
    1. Produk soya yang dimakan seharian itu adalah GMO soya
    2. Produk soya GMO dimakan dalam kuantiti yang terlalu banyak setiap hari

sumber

ESP Shaklee : kacang soya non-GMO yang digunakan oleh Shaklee telah melalui progam Identity Preserved Program (IPP). Melalui program IPP ni, Shaklee memastikan kacang soyanya adalah yang semulajadi dan bebas dari perubahan genetik.

 Contohnya, jika ia perlukan 9 bulan untuk matang sebelum dituai maka 9 bulanlah masa yang Shaklee peruntukkan. Ia tidak akan diberi apa-apa bahan kimia untuk mempercepatkan kematangannya.

 Jadi proses penanaman soya untuk Shaklee adalah secara semulajadi dan tiada any intervention ya.    

Dah jelas kan sumber ESP ni daripada mana...

untuk set kombo super ESP..paling HOT bulan ni..boleh terus hubungi saya untuk details..saya suka bercerita, berkongsi kebaikan Vitamin Semulajadi Shaklee..
ESP adalah produk shaklee yang pertama saya ambil..dan memang jatuh cinta..berapa tong dah habis..ehee..

berminat?

khidmat konsultansi berterusan secara PERCUMA..





pm/contact : FB NIK ANNA OTHMAN 

Sid : 1092200

phone/sms/whatsApp:013-5265534

fanpage : LIKE Vitamin4Life

Email : nikshahana@gmail.com 

 


COD : Kota bharu.kubang kerian.bachok.peringat.kok lanas






KLIK sini jika xnak MENYESAL