Wednesday, January 7, 2015

8 Cara Turunkan Tahap Kolestrol Dalam Darah Dengan Cepat Sebelum Nyawa Anda Dalam Bahaya

Kolestrol tinggi bukan sahaja menyerang mereka yang berusia..cara makan dan gaya hidup yang diamalkan masa kini juga penyumbang kepada faktor peningkatan kolestrol..kolestrol tinggi bukan sahaja mereka yang obesiti atau mempunyai badan berisi tapi orang kurus juga x terkecuali..

saya nak share kan 8 langkah untuk menurunkan Tahap Kolestrol dalam darah, jika anda tidak mahu bergantung kepada ubatan seumur hidup dan nyawa anda dalam bahaya..

mencegah lebih baik daripada merawat kan..





Cara Turunkan Paras Kolesterol Dalam Darah

Sebelum keadaan jadi lebih buruk, cepat-cepatlah berusaha turunkan paras kolesterol yang tinggi itu. Bukan susah. Ikut saja 8 Tips dan panduan untuk anda ini..

Tips#1. Bergerak
Untuk merendahkan kolesterol jahat (LDL), aktiviti fizikal berterusan mampu menaikkan paras kolesterol baik (HDL) sehingga 10%.

Sama ada berjalan 10,000 langkah sehari atau sekadar berjalan-jalan selama lima minit setiap jam jika anda bekerja sudah memadai. Bersenam lima hari dalam seminggu amat baik untuk menurunkan paras kolesterol anda.


Turunkan paras kolestrol dengan menjalani kehidupan yang aktif : bersenam




Tips #2. Jauhi lemak tepu
Lemak tepu ialah lemak yang boleh membeku dengan cepat pada suhu bilik. Contohnya lemak pada santan, dan lemak pada daging lembu. Telur ayam juga mengandungi kadar kolesterol yang tinggi. Begitu juga dengan makanan laut dan makanan berasaskan tenusu.


lemak tepu turut berada dalam telur ayam..AWAS pengemar Telur..





Ambil banyak lemak baik seperti minyak ikan, minyak sayuran. Minyak ikan mengandungi Omega-3 yang membantu menurunkan paras kolesterol jahat dalam darah.



Tips#3. Makan banyak serat
Buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin penuh amat kaya dengan serat malah mengandungi anti-oksidan juga. Serat yang melarut (seperti alfalfa) menyerap kolesterol seperti span dalam salur penghadaman.

Amalan pemakanan yang sihat..



Tips#4. Makan ikan dan minyak ikan
Banyak kajian menunjukkan ikan dan minyak ikan amat bagus dalam menurunkan kadar kolesterol jahat dalam salur darah.



galak kan makan ikan..kandungan omega yang tinggi



Ambil hidangan ikan salmon kerana ia sangat kaya dengan Omega-3. Sumber lain Omega-3 ialah seperti kacang soya, canola, flaxseeds, juga kacang walnut.





Tips#5. Teh hijau
Teh hijau adalah alternatif yang lebih sihat berbanding minuman soda dan bergula. Kajian menemui teh hijau amat membantu menurunkan kolesterol berbanding teh hitam.

Teh hijau bagus untuk turunkan kolestrol..boleh dapatkan teh HIJAU uncang LIPTON


Tips#6. Makan kacang
Kacang seperti walnut dan almond mempunyai manfaat menurunkan kolesterol jika diambil dalam kadar yang tetap. Tetapi oleh kerana ia tinggi kalori, maka pengambilannya haruslah dihadkan.




#7. Kurangkan merokok
Jika anda berada dalam kategori perokok tegar, kurangkanlah merokok atau berhenti terus daripada mengambil bahan beracun ini.





#8. Ambil supplement
Pengambilan suplemen yang betul dan konsisten terbukti dapat menurunkan paras kolesterol dalam darah. Lebih baik, pilihlah suplemen yang berasaskan sumber semulajadi kerana suplemen sintetik tiada bezanya dengan ubat yang anda ambil.



Turunkan Kolesterol Cara Semulajadi

Phytocol ST
Rumusan proprietari yang dapat menghalang penyerapan kolesterol oleh tubuh. Ia mengandungi bahan-bahan yang terbukti secara klinikal serta di sokong oleh 80 kajian.
Phytocol ST di rumus daripada campuran sterol dan stanol tumbuhan (2000mg mengikut saranan NIH).

Omega Guard
Merupakan asid lemak Omega 3 bersumberkan ikat laut dalam. Ia membantu menurunkan trigliserida hingga 65% dan menurunkan LDL serta keseluruhan kolesterol.

Jadi, jika tak mahu bergantung dengan ubat hospital sepanjang hayat anda, tukarlah cara hidup yang sudah sebati tu, makan makanan yang baik untuk kesihatan dan amalkan suplemen yang betul..

jangan segan, jangan malu hubungi saya:

****consultansi khas untuk customer yang membeli vitamin shaklee dengan saya...



pm/contact : FB NIK ANNA OTHMAN
 
Sid : 1092200

phone/sms/whatsApp:013-5265534

fanpage : LIKE Vitamin4Life

Email : nikshahana@gmail.com 


COD : Kota bharu.kubang kerian.pengkalan chepa.bachok.peringat.kok lanas





KLIK sini jika xnak MENYESAL

 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.