Thursday, February 6, 2014

MIGRAINE DAN REDAKAN DENGAN VITAMIN SHAKLEE

Seriously, memang takut sangat kalo2 terkena migraine..sebab sakit kepala..bila menyentuh bab kepala, otak ni...habih hilang semua fungsi saraf lain..SEBAB fokus lebih pada sakit kan..comfirm2..x buat keje lain dah..baring pon x selesa..betul..betul..

gini rupanya migraine tu..uish..ngeri..



Sebab ianya berkaitan dengan kepala..mmg sensitif sket nk rawat kan..takut tersalah makan ubat..DAN ubat streoid yang memang 100% menjadi pilihan offcos Painkiller..PENADOL...Sape setuju?..haa..kan~

actually penadol tu walaupon keberkesanan nya cepat dirasai..tapi kita sebenarnya ada banyak pilihan lain selain menelan ubatan chemical tu..Jom rasai kehebatan vitamin semulajadi organic, selamat..100% dijamin HALAL..xde pewarna,perasa tiruan..natural k..

SUPPLIMENT MELEGAKAN MIGRAINE 


  •  B-Complex
  • Ostematrix

ehh..upenya banyak betul manfaat dari dua vitamin ni..memang banyak BONUS dalam Bonus..kulit cantik B complex, ibu yang hamil B complex, nak rawat/legakan migrain Bcomplex..dan banyak lagi..

Kandungan B complex yang dapat membantu penghidap migrain

Kandungan Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan bukan saja mengurangkan risiko diserang migraine, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, stroke dan sebagainya...wahh..BONUS lagi.

Bagi penderita migraine, ketahui penyebab-penyebab yang boleh menjadikan anda diserang migraine. Sekiranya ia berpunca dari pemakanan, maka anda perlulah menjaga pemakanan anda. Begitu juga dengan perkara2 lain seperti aktiviti harian dan sebagainya. Serta, pertimbangkanlah tentang mengambil vitamin/supplement sebagai pembantu untuk menyelesaikan masalah anda, kerana ia pasti lebih baik dari makan ubat berasaskan dadah secara berterusan.


PUNCA-PUNCA MIGRAINE
 
 Kandungan Ostematrix

Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.

Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migraine. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.

Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.

 
Bagaimanakah cara mengurangkan kesakitan migraine : 

  • Mengawal pemakanan harian
  • Mengurangkan stress dengan bersenam
  • Mengamalkan cara hidup teratur
  • Berbaring di tempat gelap dan sunyi sewaktu tanda-tanda awal migraine.
  • Mulakan mandian dari bawah ke atas (kaki, badan, kepala), dengan cara ini mungkin boleh membantu kita mengelakkan diri diserang migraine. 
Pengambilan ubat-ubatan seperti panadol ataupun ponstant hanya mampu mengurangkan kesakitan migraine untuk jangka masa pendek sahaja. Migraine akan kembali menyerang tanpa amalan gaya hidup yang sihat. Tambahan pula, ubat-ubatan penahan sakit mempunyai kandungan dadah/steroid yang boleh mendatangkan kesan buruk kepada badan kita untuk jangka masa panjang. Pengambilan ubat-ubatan dengan kandungan dadah yang berlarutan boleh menyebabkan masalah-masalah lain khususnya kepada wanita seperti kesukaran untk mendapatkan zuriat ataupun risiko memperolehi bayi yang tidak sihat/cacat.

untuk kesihatan dan MERAWAT MASALAH MIGRAINE ANDA ..saya menawarkan harga yang terbaik dan menjimatkan...jika nak harga yang murah anda boleh pergi ke mana2 branch Shaklee berdekatan anda dan guna ID saya 1092200 untuk dapatkan harga ahli..=)



kebaikan untuk dikongsi bersama

pls2,jgn SEGAN jgn MALU..saya sedia membantu anda..


khidmat konsultansi berterusan secara PERCUMA..


pm/contact : FB NIK ANNA OTHMAN
id                :1092200
phone/sms/whatsApp:013-5265534
fanpage : LIKE Vitamin4Life
Email : nikshahana@gmail.com

 
COD : Kota bharu.kubang kerian.bachok.peringat.ketereh