Thursday, February 13, 2014

FAKTA KEPERLUAN SUPPLEMENT UNTUK IBU MENYUSU

Seronok bukan diberi kesempatan untuk mengandungkan zuriat buat suami dan tanda cinta..lagi bertambah teruja untuk memberikan yang terbaik buat si manja..si ibu mana yang xnak berikan terbaik untuk anak nya..mengandung 9 bulan lagi kan sanggup, ni kan pula nak beri semua kebaikan susu ibu kepada anak kn..

ikut pengalaman saya sendiri..memang sangat2 teruja nak beri susu ibu sepenuhnya pada anak yang lahir nanti..rupa2 nya mind set saya seawal mengandung sangat2 membantu production susu yang meriah di samping pengambilan vitamin..sangat2 penting keazaman dan nekad anda, so set kan minda anda seawal preggy lagi..percaya lah ia sangat membantu...=)





Supplement dalam penyusuan susu ibu

Seandainya anda mengambil supplement bagi penyusuan, anda hendaklah faham bahawa vitamin bukanlah salah satu cara untuk memperbanyakkan susu ibu.

Vitamin diambil bagi memastikan tubuh ibu menyusu sentiasa sihat,bertenaga,cergas dan bersemangat. Secara langsung mampu membekalkan susu ibu kpd si manja.

Kejayaan penyusuan bergantung kepada kesihatan ibu.

 

Saya kongsi kan konsep asas penyusuan perlu difahami terlebih dahulu iaitu :


LEBIH KERAP SI MANJA DISUSUKAN atau LEBIH KERAP SESI PERAHAN SUSU maka LEBIH BANYAK SUSU IBU DIHASILKAN.





 Kesan pengambilan vitamin/supplement untuk susu ibu

Pengambilan vitamin akan memberi kesan yang ketara dalam dunia penyusuan sekiranya anda memenuhi keperluan dibawah ini dengan penuh disiplin dan konsisten.

  • si ibu kerap menyusukan bayi secara langsung atau bagi ibu yg bekerjaya, sesi perahan yang konsisten setiap 3 jam atau tidak lebih dari itu sehingga payudara benar2 kosong.

  • si ibu memastikan pengambilan air yang seimbang dan secukupnya setiap hari iaitu tidak kurang dari 3 liter sehari dan memastikan tidak berdiet dalam menjayakan penyusuan lengkap buat si manja.

  • si ibu digalakkan mendekatkan diri dengan Pencipta demi memastikan keseimbangan keperluan rohani dan jasmani perlu dititik beratkn...

 Saya harap dengan penjelasan ini benar-benar membantu ibu-ibu diluar sana yang ingin mencari fakta yang tepat dalam penghasilan susu ibu yang produktif dengan pengambilan vitamin atau suppliment.

sehingga entry ini ditulis, anak perempuan saya diberi susu ibu sepenuhnya..dan hari ini usia nya 5 bulan 20 hari..saya sangat gembira dan perasaan ini juga salah satu sebab susu tetap meriah..

untuk ibu yang nekad menyusukan anak anda, hindari stress..be positive dan percaya susu ibu sentiasa ada, sentiasa cukup untuk si manja anda..be happy..

 
 feel free..untuk hubungi saya tentang apa sahaja konsultansi dunia penyusuan..ANDA IBU YANG TERBAIK..

pm/contact : FB NIK ANNA OTHMAN
id                :1092200
phone/sms/whatsApp:013-5265534
fanpage : LIKE Vitamin4Life
Email : nikshahana@gmail.com