Thursday, February 13, 2014

DIABETIS versus KENCING MANIS dan VITAMIN C Shaklee

Mengapakah Pesakit Kencing Manis Perlukan Lebih Vitamin C?

Ini kerana glukos dan Vitamin C memasuki sel melalui saluran yang sama, ia memberikan implikasi yang besar pada pesakit kencing manis. Apabila kandungan glukos yang tinggi dalam darah, glukos dan vitamin terpaksa bersaing untuk memasuki sel dan glukos akan menang kerana kandungannya yang banyak dalam darah.


 Ini akan menjadikan sel kekurangan vitamin C dan apabila proses ini berulang dan berterusan, ini akan mengakibatkan penyakit-penyakit yang berpunca daripada kekurangan Vitamin C muncul. 

Hati-hati, apabila luka tidak boleh sembuh ini menyebabkan bahagian itu  terpaksa di potong.

kita tgk pic kartoon je ye..yg real..x sanggup tengok..huhuuu

 Kencing manis atau istilah lain diabetis...Penyakit2 yang memang digeruni sebab boleh mengakibatkan anggota badan dipotong..ngeri..tabiat makan yang tidak terjaga membawa toksin yang terkumpul dan menyebabkan penyakit no 1 ini..kencing manis..

penyakit ini dikatakan penyerang yang senyap.

 Dr. Linus Pauling, seorang penerima hadiah nobel, mengatakan bahawa Vitamin C merupakan penyembuh kepada selsema dan batuk. Vitamin  C juga merupakan antioksidan yang larut air. 

Vitamin C tidak boleh di hasilkan oleh badan manusia dan harus di perolehi melalui makanan ataupun supplemen tambahan. Vitamin C adalah sangat penting untuk sistem imun manusia. 

Satu kajian University California mendapati mereka yang mengamalkan suplemen hidup lebih lama dan lebih sihat berbanding mereka yang tidak mengambil supplemen Vitamin C.



rujuk sini pasal khasiat vitamin C Shaklee
apa yang vitamin C dapat lakukan untuk anda.??


Membentuk Kolagen - Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.

Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema.

Memerangi kanser - Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan.

Mencantikkan Kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan.

Mengekalkan kolestrol sihat - ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi. 






untuk kesihatan pesakit kencing manis di semua peringkat, vitamin C shaklee ini DI HARAP MEMBANTU ANDA DALAM MENCARI ALTERNATIF PENYEMBUHAN....saya menawarkan harga yang terbaik dan menjimatkan...jika nak harga yang murah anda boleh pergi ke mana2 branch Shaklee berdekatan anda dan guna ID saya 1092200 untuk dapatkan harga ahli..=)



kebaikan untuk dikongsi bersama


pls2,jgn SEGAN jgn MALU..saya sedia membantu anda..


khidmat konsultansi berterusan secara PERCUMA..




pm/contact : FB NIK ANNA OTHMAN

id                :1092200

phone/sms/whatsApp:013-5265534

fanpage : LIKE Vitamin4Life
Email : nikshahana@gmail.com

 
COD : Kota bharu.kubang kerian.bachok.peringat.ketereh