Friday, September 4, 2015

Kebaikan ESP Shaklee untuk Gastrik..selamat tinggal Gastrik!

Penyakit gastrik adalah salah satu penyakit yang agak 'popular' juga dikalangan kita. Selalu kita tengok orang sakit gastrik mesti terbaring, pegang perut yang pedih dan ada juga yang sampai pengsan.

Seperti Puan Farahana yang menderita sakit gastrik bertahun-tahun. Cuba dengar pengalaman dia apabila di 'serang' gastrik. Sama tak macam korang?







 

Seperti Puan Farahana yang hanya mengamalkan tiga makanan ini sahaja pun, beliau mampu pulih dari penyakit gastrik secara 'tak sengaja'. Jom kita tengok, apa yang Puan Farahana makan ni?



1. ESP
Protein soya (non-GMO) ini sangat bagus diminum sebagai sumber tenaga bagi menggantikan susu (susu tidak begitu bagus untuk pesakit gastrik). Selain itu ia membantu membina semula sel-sel di lapisan mukosa perut yang rosak dan menipis akibat makanan berasid yang kita makan.


2. Ostematrix
Sumber kalsium yang turut di lengkapi dengan magnesium dan vitamin D serta bersifat alkali ini elok di ambil untuk meredakan kesakitan saraf dibahagian perut. Ia juga memperbaiki hiperaktiviti perut dengan itu mengurangkan masalah gastrik.


3. Peppermint Ginger Plus
Mengandungi 4 ramuan herba utama seperti halia, pudina, biji adas dan cekur manis yang amat membantu dalam masalah pencernaan, ketidakhadaman, pedih ulu hati, kembung perut, angin serta membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.




Bagaimana ESP membantu dalam masalah Gastrik?

Kandungan protein dalam ESP..bukan sembarangan product makanan tambahan yaa..


ESP ini yang kaya dengan kacang soya terpilihnya, bersifat alkali dan mampu membantu meneutralkan lebihan asid hidrolik yang dirembeskan oleh kelenjar perut tadi. 

Malah, ESP ini juga mengandungi kandungan protein yang tinggi boleh membantu sistem pencernaan bekerja dengan baik kerana sistem pencernaan kita mula 'bekerja' apabila wujudnya unsur protein dalam perut. 

Selain itu, nutrien yang terdapat didalam ESP ini juga mampu membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat hakisan oleh asid hidrolik sewaktu proses pencernaan itu berlaku.

 ESP adalah sumber protein yang lengkap dengan 9 jenis asid amino perlu yang tidak dapat dibina oleh tubuh badan dan harus didapatkan daripada pemakanan kita.

Badan kita ni tak mampu hasilkan sendiri asid amino perlu tu. Padahal tubuh kita sangat-sangat memerlukan asid amino untuk regulate proses metabolisma yang penting untuk kesihatan badan. Selain tu, asid amino adalah sumber tenaga dan dapat membentuk tisu-tisu badan, organ, otot, kulit dan rambut.

 


Sebenarnya memang dah ramai pun sembuh dari penyakit gastrik (dengan izin Allah) lepas makan ESP, Ostematrix dan Peppermint Ginger.
 
mama sendiri dah lama tak sakit gastrik lepas amalkan ESP...syukurkan sangat..dengan keadaan mama yang PJJ ni..anak-anak memang kena selalu dipantau..

 
Jadi kalau tak nak menderita terlalu lama lagi, sebelum jadi gastrik yang lebih kronik sampai kena bedah-bedah, baiklah cepat-cepat rawatnya.

 
Tak susah pun! Cuma tukar apa yang kita makan. Senang kan??

 
Ambil makanan berkhasiat Shaklee kemudian rasailah perubahan demi perubahan yang sangat best!



TAWARAN SAH BULAN SEPTEMBER 2015 SAHAJA!
PROMOSI ESP BERLANSUNG SEPTEMBER 2015..JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MERASAI KEBAIKAN ESP... 


Hubungi mama untuk dapatkan harga ESP promosi:

Nik Anna Othman
SID : 1092200
Whatsapp : 013-5265534  

 ********************************************
Feel free to like & share
 kebaikan untuk dikongsi bersama