Saturday, May 25, 2013

bru RASE terBEBAN!

Salam..

masih dlm mood kesedihan..."pemergi an" nenda tercinta..pergi utk selama2 nya...=(

REDHA..

anak mama x sempat nk jumpe moyangnya..masih aku terasa lg kepanasan tgn nenek mengurut kepala ku tika pening2....kenangan dlm kenangan...kini..tiada penganti nenek.....yang pasti kita juga akan kembali menemui ALLAH...

kita tinggalkan dlu mod sedih ni ...

lame x update psl keje...
al maklum..bru bln jan 2013 hr tu..bru start keje..mula2 keje..ok..bersemangat...

msk bln2 seterusnya..mn ntah pegi semngat tu..alahaii..

hr ni bln 5..bru rse terbeban dgn keje yg x menang tangan..sebenarnye..mse dtg interview hr tu..my hubby bgtau iklan nk pakai engineer, experience 2 years dlm civil construction, gaji bla2..,kelayakan akademik degree..dll syarat2 utama..

ok..mcm menarik..

mula2 nk demand gaji...sbb gaji kecik je..emmm..tp bila piki, pengalaman x mn tp gaji nk byk....xpe la,aku pon follow je la gaji yg mcm dlm iklan tu...lg pon klo gaji ciput, MESTI keje biasa2 je kn..oopsss..

SEKARANG ni kena betulkn balik fakta aku tu...gaji kecik klo berada dlm bidang construction..mmg akan terbeban dgn keje byk..=(

MUNGKIN juga...sbb aku masih baru dgn bidang ni, so dgn sesuka ht la meng 'assume' apa2 saje...hahaha..*aku ler tu... 

RUPA2 nya mse dtg interview...jawatan yg ditawarkan Projek Manager..Uikks...x sme dlm iklan...dh nmpk citu, ada perCUBAAN utk mebelitkan fakta...dgn gaji yg ditawarkn x lyk PM TERIMA..gaji ciput beb...

klo dh mmg jwtn tu yg ditawar kn..COMFIRM aku x dtg interview...bukan ape, aku sedar sape diri aku kn..ilmu+pengalaman x berapa nk ckup...very bad..

tapi x thu knp aku terpilih...emm..bila dirisik2...upe2nya..TIADA PILIHAN CALON yg layak..cuma aku ni dkira last choice...kurang ajaq kn!!!

slps dh bincang2 dgn my hubby, ayah dan mak aku..aku terima jgk jawatan ni...alsan paling bes yg diterima sbb tempat keje dekat je dr umah...tapi dlm kepala x rela...sbb dh nmpk bebanan keje yg aku terpaksa tanggung...PM la kata kn..

mula2 memang ok...keje pon smooth je sbb xde la opis bg direct keje kn..mesti slow2 je..

sekarang ni aku rse betul2..tension..lagi2 lps secara x sengaja tertgk slip gaji kerani..gaji melebihi PM, QS..wow..better jd kerani..duk opis je, akhir bln terima gaji..xyah blaja smpai ijazah bagai..*ada perasaan jeles d situ..x baikk kn..hu3..manusia2..xleh tgk org lbh sket dr dia..huk aloh...hu3..

klo ada mslh..mmg aku kena..

bru2 ni, bila aku dh luahkn perasaan.. keje yg kita buat x hargai oleh pihak atasan..nmpk mcm mkn gaji buta, tp x berbaloi dgn gaji yg dibayar..emm..nmpk sgtt..ape yg aku buat selama ni, xde org hargai pon...

my hubby suggest suh berhenti je..lg2 my baby xde baby sitter lps ni..tp bln 9 ni lmbt lg kn..emmm...klo berhenti skrg..sia2 la blaja tinggi2..comfirm lps ada anak ni, xkeje!

emm..piki lg skrg ni..keje mn yg x terbeban..nk layan kerenah big bos lg..kerani2 yg bajet baguss lg..dgn consultant yg mace2 request...dgn org d tapak..emmm..alahai..

tugasan 2 yg aku kena  buat:
1. progress report blnan, mse utk claim- update CPM..dll
2. material approval - berhubungan dgn consultant
3. lawat site-ada masalah n settle kn!
4. surat2 menyurat aku yg buat..cth..EOT, SERAH KUNCI, SERAH PROJEK..
5. Meeting teknikal dgn consultant..aku kena hadiri..meeting tapak  kena menjawab n present progress aku jgk..
6. perancangan keje sub d tapak aku jgk yg kena buat..
7. cari supplier, sub keje...
8. dll..

so, bertahan dlu la nmpknye...
muka x puas ht..hahahah


motto baru: jgn KERJA sbb nk gaji je..!!

ok,bai..