Thursday, May 2, 2013

1 MEI 2013...Keperitan di dalam keredhaan..PASRAH!

salam..selamat hr pekerja sume bloger2, silent readers..

aik dh msk bln 5 kn..kejap sgt mse berlalu..hr ni dh masuk minggu ke 22 anak mama..rse kicking baby dh dlm perut ni..perut pon dh boolatt semacam..hu3..

same cam2 thn sebelum ni, cuma tahun ni sambut hari pekerja di tempat keje bru, environment baru..even sume baru..yg x syoknye..hr pekerja ni jgk genap 1 bulan my hubby pergi mencari rezeki jauh nun d Sabah..Hu3..dugaan..

30hb 4..aku terpaksa ambik EL..nenek yg tinggal dgn kami sekeluarga..x sihat..dh 4 hr x mkn..dh pergi klinik..ambik ubat pon msh x berkesan..ikthiar dh buat..mungkin masa nye dh sampai..='(

harap nenek aku dpt bertahan sehingga anak aku dilahirkan..amin..sebakk di hati tgk dia berusaha tercungap2 bernyawa...sbb asma,sesak nafas..memang sadis aku tgk..lagi2 ble dia tinggal kn wasiat..ape saje brg yg dia ada nk diserahkan pd sape..duit yg ada org dermakn nk bg kt sape.. menangis berjurai2 air mata aku....hu3..nenek aku ni yg besarkan aku, tido pon 1 katil mse bujang dlu...klo ini takdirnye..aku REDHA...umur dia dh 80 lebih..

hr ni aku terpaksa tinggalkan nenek....kena msk keje dh..cuti lame2...mn blh..nsb baik adik aku yg nurse tu balik cuti.*mentang2 la dpt tukar tempat keje dh..dr Sarawak ke Kedah....blh la ulang alik balik, beli je tiket bas kn...ok jgk tu kn..

memang 1 mei thn ni hr yg x bes...YA ALLAH, kuatkan la semangat kami hadapi dugaan ini, berikan lah kekuatan dan ketenangan kepada nenek ku hadapi dugaan MU..aminnn...

sedih..


sedih..


nk nenek sihat mcm biasa...='(