Wednesday, October 14, 2009

OPEN HOUSE LAGI...

Hujung minggu at 11 oktober 2009...aku dh plan ngn my rumate..open house kali ni..nk kete sewa kete..punyer la excited nk g beraye....hahaha..(gelak besar).bkn ape, dh thn akhir ni..lps ni xde dh nk g open house kt cni...umah lecturer lak tu...umah PM Ir Azizan..thanks prof..ajak kami makan2..kul 10 g ambik kete..phtu, ingat nk g mkn roti canai kt Pt bengkok, ala tempat yg aku dh cete kt korang sblm ni..apalagi dengan harapan yg kelaparan ni..(ade ke ayat BM gitu)...hahaha..aku ngn my rumate..KAK EMY..g la..smpai je sne..segan lak nk masuk kedai makan...RAMAI sgt lelaki mkn kt situ...alahai...ape kan daya..sob2..

then, aku bru teringat kt Parit Raja ade tempt bekfes yg best...pe lagi..aku pecut la g sne...siap cete ke K.Emy ag mihun putih dia best, rendang ngn nasi impit ..pon best..ala sume la best..murah lak tu....pusing2 nyer pusing cri kedai makan tu..upenye tutup daa...huhuu..nasib la pg tu..x jumpe bekfes..aku pon blk umah..msk air..minum milo je..xpe la kan simpan perut mkn kt umah PM nnt..kul 12 lbh..g umah PM..KAK EMY, BESAH n ME....dak2 kelas aku sume dh ade kt situ..kitaorg je lmbt..sesat beb..


huda, syida, kak intan, kak sally. kak emy n besah..dak kecik tu x thu nm pe



kak emy, besah n aku...

after that,besah ajak g beraya umah Pak cik tuan punye umah sewa yg kitorg tggl skrg..dh msg pak cik tu..kul 3 bru g umah dia..klo mkn2 ni aku suke..sume suke kan..ahaks...

aku sebenarnye planning ngn my rumate nk g beraya kt Rengit, umah emak lect aku..so nk tunggu kul 3 tu..aku ajak la diorg ni g skali..1 kete 5 org..ok x?kancil..ok je kot..hahaha..berhimpit la kt blkg..aku drive xpe..



kt laman rumah Pn Halidah.


ade lak yg x nmpk ..amie...s.o.r.i

ikut jln kg g rengit....lubang2...hbh la kete org ni...huhuhuh..smpai sne dlm kul 2 lbh..yg bestnye umah Pn.Halidah ni, umah dia ade galeri n perpustakaan...bekas pengetua sekolah..dh bersara kan, smpat la wat sume tu..best sgt..sempat gak kitorg bergambr2 n tnye dia mcm2..



kt galeri...Amie, aku, K.Emy n Besah



kt galeri ni ade mcm2 koleksi brgn dr ovesea n pemberiaan student

selepas lwtn galeri ni..tgk perpustakaan lak..yg ni suami Pn. Halidah yg uruskan,En. Mohd Razi..sume buku kt cni ade label msg2 n catatan yang lame2 nyer..buku yg kitaorg x lahir ag pon ade kt situ..klo nk tgk sume tu, kena la stay 2,3 mlm kt umah Pn.Halidah..hehehe..(mmg ade tawaran pon)...slps tu..mkn time...nasi impit + sambal sotong..best sgt..kwn aku smpai tmbh2 ag..dpt bekal lg..smbal tumis ikan bilis n gulai daging..time kaseh Puan..ssah2 je..

x sangke kejap je mse berlalu...kul 3.40pm, kami mintak izin blk..sbb nyer nk g umah Pak cik tuan umah lak..ni pon dh lmbt..pe lg..terus gerak g sne..jauh gak dr RENGIT ke BP ni..jln lak cam roller coaster..naik trun..ngeri aku....huhuu..alhamdulilah selamat smpai BP....mslh lak skrg, nk cri umah tuan umah...terlajak lak..pe lg undur blk..tp ade lak peristiwa nye..huhuuu..aku ni klo bwk kete, mmg xleh klo penumpg yg bg arahan yg bg arahan lak ramai2 kt blkg....mmg jd gelabah....tp xpe..still dlm kawalan ag..kepada penumpg2 aku hr tu..sori sgt2 weh..aku x sengaja...pe2 pon kita dh selamat smpai kan..=).

mkn ag..kami di jamu...dgn mee goreng+udang sambal+ayam msk pe ntah..aku ambik udang je..mkn even perut dh penuh..xmkn kan..kecik ati lak tuan umah..huk3..

hr tu dh ptg, so we decide singgh BP mall jap solat asar...(aik cam acara mingguan je solat asar sne)..hehehe..kebetulan..3 buah umah g beraya kan....kami smpai umah kul 7pm. letih giler aku rse..mlm tu kena g anta kete lak..alamak drive ag..huhuuuuuh... smpat g cri burger kt PT Raja..hahaha..teringin nk mkn..(nik anna x reti kenyang ke)..oppss..mlm tu lps blk umah..solat n aku T.I.D.O. x sedarkan diri..punyer la letih..



gmbr bersama Pn. Halidah..




p/s hujung minggu ni...x nk g mne2..keje berlambak2...huhuuhu