Friday, October 2, 2009

A LOT OF WORK TO DO...


K.Emy..sempat posing..wat keje la..=p.


Ahli group aku memBUSYkn diri..K.Appy n K.gie(wktu kls IDP)

YA ALLAH....byknye keje yang mengejar dateline..MAMPUKAH aku hadapi dugaan MU ini YA ALLAH..huhuu...untuk killer subject ni INTEGRATED DESIGN PROJECT ..(IDP)...aduss..meh aku cete sket psl subject yang salah satu daripada 3 subject  yang mempunyai 3 huruf singkatan yang mmg byk menyusahkan hati dan memeningkan kepala para2 bakal engineer..=p..selain PSM, KKP....okey la..subject IDP ini merupakan subject bru yang perlu di ambil bg pljr thn akhir..subject 3 kredit tnpa kuliah n tutorial..korang boleh imaging x cmne proses pengajaran yang tanpa final exam???..wlpon tnpa final exam, bebanan sgt la BERAT..huhuhuuh..emm...meh aku cete  sket ape yg memBEBAN kn tu...subject ni lak boleh mengalahkan PROJEK THN AKHIR, projek Sarjana Muda..utk memudahkan anda tuk faham pe die IDP ni..aku cete serba sket ye...


kami di bentuk dlm group seramai 5 org..tujuan group ini tuk memudahkan agihan kerja..org ckp "TEAM WORK"..rite...kami diberi 1 kwsn seluas 25hektar tuk pembinaan PUSAT LATIHAN KEMAHIRAN tuk dak2 lpsan SPM..dlm task ni..kami perlu menDESIGN bgnan yang perlu ada dlm pusat latihan ini..bygkan 14 buah bgnan yang  perlu dlm pelbagai saiz n nilai estetika tersendiri perlu ada..puhh...LESTARI CONSULTANT BERHAD diberi tanggungjawb merekabentuk SUME structure...(nama company kitaorg)..aku lak sbgai DESIGN ENGINEER..segala criteria, keluasan piawai perlu di rujuk dalam standart yang diguna pakai di MALAYSIA..slps structural drawing by VISIO software, kami perlu buat architecture drawing menggunakan sofware AUTOCAD..yang sgt2 leceh..aku berusaha sungguh2 blaja guna AUTOCAD..tahniah kt aku..=).


dari software CAD, esteem lak digunakn tuk mengetahui load yng mampu di tanggung bangunan dgn saiz column, beam n slab. lps ni kira manual lak tuk banding kan result yg telah di generate oleh esteem....dlm projek ni, setiap minggu 1 whole day, kami di guide kan dgn beberapa lect yng mpunyai kepkrn dlm bidng2 msg..dlm prjek ni gak, sistem saliran, tangki air,kumbahan, FOUNDATION pe yg sesuai tuk jenias tanah..kena thu bce borelog dr soil investigation(SI). n jln raya perlu ade dgn piawai yang tepat.. emm..byk aku nk cete ni sbb subject wat aku x tido mlm td..huhuuu..sume key plan must be in A3 size..SO, setting awal2 b4 print k...


LASTLY kitaorg kena final present projek n katenye ade panel dr industri..huk3..takot2....aku piki mesti korang dh phm serba sedikit psl projek ni..nnt leh share pe2 software yg best2 tuk mempercepatkan keje aku neh..thanks to all my group..commitment+team work=kerje settle k.=)


k la, nk smbg wat keje ag...nnt pe2 je korang nk tnye psl IDP ni, mntau U korang pon ade gak projek gni..share is caring k..






aku sempat curi2 ambik gmbr..even K.Liza merangkap CEO LESTARI Consultant kt sblah tu..





p/s byk nk kena touch up ni..mlm ni x tido ag gamaknye..huhuhu