Wednesday, December 14, 2011

2011...wut hav u done!

Salam...masih sibuk..sibuk dgn keje n sibuk utk buat persiapan..ooppss..apakah itu??..jeng3...

wait for it!

x sabar nk taip pjg2 kt entry ni..last tahun 2011..x sangka kan..cepat sgt thn ni mse berlalu..definitely!!...aku je kot rse cam tu..memandangkan ini adalah penutup tahun 2011..meh aku share sket pe yang aku dh lalui tahun 2011 ni..suke n duka..gembira n sedih..yes..normal life kn..alhamdulilah..de hikmah di sebalik dugaan ni..amin..

tp byk gak impian n hajat yang belum dapat di realisasikan..chewahh..ayat x leh thn..kah3..akhirnya no cantekk 11 11 2011 berlalu saje meninggalkan kita..so, impian mau menamatkan zaman gadis tarikh ni xdpt nk dijadikan kenyataan..addehh..=(

byk halangan dan kekangan..ek eleh...xnk seribu dalih kang..huhu..itu ku akui..PERCAYA qadar n qada' ALLAH..amin....tahun depan INSYAALLAH..amin..dengan izinnya..=).. 

so utk tahun depan kena bersedia mental n fizikal..kemungkinan besar,PJJ akan berlaku..dia di sana,aku d semenanjung..addoi..k la..kite cete kt next entry.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

nk share pe yg berlaku thn ni 2011 terchenta..ngeh3..(lebih kurang muhasabah diri la ni ye)



JANUARI :Alhamdulilah...awl thn yg bes...aku grad 10 10 2010..so,02 01 2011,aku start keje kt sebuah kontraktor kelas A,dekat dgn rumah..gaji pon ok..hr pertama msk opis..dh kena g site..paling ingat otw balik dr site..hujan sgt2 super duper lebat....cete lain dlm bln 1 ni,adik yah(adik bongsu) aku kena tahan di wad kena operate..sbb jantung berlubang..even bru msk keje x smpai 1bln pon,bos bg aku ct..alhamdulilah..2 mlm jugak aku tido di hospital.stay kt HUSM,Kubang Kerian.first time do:  : site meeting, korean people dtg opis discuss dgn my big bos projek jalan (diperkenal oleh bos to others people)..excited only women in this discussion..jd QS..kira penggunaan tiles utk sekolah..


FEBRUARY :  Mak aihh..byk lak nk cete satu2 cni..*pengsan...sume yg berlaku dlm hidup aku mesti ada dalam diary ni..meeting caluk, terengganu..kenangan belian mozek mesti ingat sampai bila2..bie keluar pulau sbb de perkara tragis berlaku..so sad!..bulan 2 x bes sgt..ha3


MAC : 1 MAC,dpt anak sedara baru..NIK NURNYA DALYLA...busy dgn keje..pengurus projek berhenti..aku take over sume keje dia..letih..tp byk pengalaman berharga..settlekn mslh subcon, pelan, keje dll..Kursus kahwin pd hari lahir aku..xde hadiah..xde kad..=(..dlm diary ni aku tulis "besday yg kosong"...huwaa..xnk ingat dh ok..meeting wakil company utk persatuan-persatuan melayu kelantan...dugaan-sesat..yg paling bermakna jumpe my old frend kt persatuan tu..BFF yg lme sgt x jumpe sbb dia pindah ke kuantan..kira 10 thn gak terpisah..

APRIL : Interview at SYABAS=xde rezeki..hu3..agak kecewa..padahal hr tu berat hati nk g interview..yg plh bermakna, dpt memiliki Kete myvi SE DBV5757..alhamdulilah..dh pakai kete sendiri..berbaloi penat jalan kaki mse g kuliah dolu2...dugaan..ulang alik ke site n JKR..mohon EOT..wat DOA perabut...

MAY : hari pekerja pertama aku sambut..yuhuuu..*terober lak..ramainye jadi pengantin..tahniah3...dh start byr kete..keje dh jd makin mencabar!!..preparation Eday..


JUN  :  My Eday 09 06 2011..i like it!..alhamdulilah..dh bergelar tunangan org..ramai juga jadi pengantin bulan ni.

JULAI  : Yeay..gaji naik+bonus..after 6 month keje..tetap n bru naik gaji..tenkiu bos..stress tetap sentiasa ada..meeting bersama Jurutera Jajahan KB..Mtest PTD..mcm kelakar je kan..x yakin dpt..adik yah masuk wad again..*cabut gigi..


OGOS : Ramadhan..meeting dengan Jurutera Jajahan KB again..stress..stress..stress..bisnes @bazar ramadhan....jadi penemuduga..cari calon untuk isi jwtan QS,Engineer n kerani akaun...Aidilfitri ke 5 bersama cinta hati..tahun ni dh leh bg duit raya kt bebudak yg dtg...sedekah itu kn sgt dituntut!


SEPTEMBER : After raya ramai gak kengkawan kahwin..de yg sempat g..de yg x sempat g..xde rezeki PTD..dh agak dh..hi3..meeting dgn Jurutera Jajahan KB again..de kemajuan yg baik..mak sedara bertolak ke Mekah..alhamdulilah setelah bertahun2 dalam senarai menunggu..akhirnye ada rezeki sampai sne..


OKTOBER : Setahun 1 konvo=graduated....keje tetap mcm biasa cuma mood yg berubah2..serta tahap sengal yg melampau..berusaha capai target utk siapkan keje n serahkan pd JKR..serabuttt~


NOVEMBER : Target utk siapkan projek ni tetap gagal..My DBV kena langgar tepi oleh pakcik x tgk side mirrow..marah betul aku..smpai hr ni..janji nk byr balik ganti rugi..tp xde pon...hu3..dugaan..kawan2 kahwin...tahniah..Bie balik utk cuti sekolah...target mahu jadikan 11 11 2011 ni sebagai tarikh yg sgt bermakna, x tercapai..hu3..tragis..


DISEMBER  : Pengalaman 1 tahun jd Engineer...projek tetap x siap..de dlm 3% ag nk siap..dem!..salah aku ke yg jg projek.????.hu3..resign bru puas ht agaknye..rse cam dihempap dgn batu besar je...hutang supplier n sub yg buat keje..Bie balik Sabah again.. nk sambung master?? ATAU cri job tempat lain??emm..still thinking..(^__^)




azam tahun baru : mahu jadi pekerja yang berkaliber, anak yang taat pada kedua ibu bapa, isteri yang solehah, menantu yang sentiasa dinanti kepulangannya..amin..*boleh ke azam cam gni..hahaha..//layann*






WELCOME 2012...


p/s: entry yg bosan..sori..