Saturday, June 22, 2013

jiwa kental versus sub

22.6.2013


Bru hr ni aku thu..

Keje mn2 company kontraktor msalah nye adalah same..

Ke company korup je cmni..atau ada gak company suke pegang duit lme2,,bg cantik akaun..padahal company xde masalah duit..sbb claim projek msk stp bln..errkk..

Ssh jgk nk jwp..hanya bos yg thu pe yg ada di dlm kepala otak bos...=.=

Ok..rata2 sub pekerja..hanya akan selesa bekerja jika claim n tenaga penat lelah dibayar..tapi kalo hantar claim 80% dr keje yg dh dibuat..tp payment lps hnya 30%..x ke hanging ore keje..ye la diorg ada yg sub buruh dgn brg siapp..tapi..bos x piki perkara2 ni sume..janji keje siap n duit bayaran kuar sket even x ckup..padahal sub x ckup duit nk menampung kos2 yg dbuat..

Pernah ada sub bgtau aku “ kita pon nk make nasi lauk ayam jugak,buke demo saje jah nk make sedap2.”..see...sindiran yg pedas, halus..tapi reality nye mmg betul kn..bos make sedap..anak buah a.k.a subkeje makan sekadar termampu je..oopss..

Entah la...bila kita a.k.a bos d atas..org bwh yg jd makanan kita..betul ke g2?
So, hr ni..dgn tekad nye..malas aku nk cari sub keje utk buat apa2 keje..SEBAB nya....company ssh nk kuarkan payment..ok!

Terima kaseh sbb memburuk kn nm sy dlm hal ni ssb sub tu sy yg cari...so, klo payment x ckup even bkn aku ada duit nk byr..pendek kata, aku xleh nk buat ape2 ..tapi sekadar tadah telinga pon dh ok kn..sumbangan jugak tu...


STRESS MAK JEMAHH KALO GNI LA KENDAKNYE..!



p/s:
Happy birthday ABAH 22.06.2013..
Esok, pjm VIOS nk melaram g opis tunjuk kt kerani kerek tu..bajeet bagus sbb drive g keje naik VIOS nyah..

Hahahhaa...jeles upenye mak jemahh..kah3.