Tuesday, March 19, 2013

stressful day~

beberapa hari slps besday....

xthu la..byk perkara berlaku..stress semalam bersambung untuk hr ni jugak...=(..esok x thu lg

kata-kata untuk diri sendiri..dugaan itu indah...jika kita memahami dan mengerti ianya anugerah daripada NYA..alhamdulilah..terima kaseh ALLAH...=)..

x elok stress ibu mengandung ni kn...sian anak mama..sorry baby..

smlm dtg lmbt..hampir terkantoi dgn bos..korang thu la pagi2 lg aku dh bgn..siapkn anak buah n adik g sekolah..klo aku lmbt diorg terlambat..yg lecehnye..nk kena layan baik2 nyer kerenah bdk kecik ni pepagi...sabarr je la..

lps tu, siap terus g kantin sekolah..tolong mak berniaga...ni lagi satu hal..layan bdk sekolah....yg ni pon nk kena sabar jgk...org dh sesiap ttp gate..dia sempat ag nk membeli ..mse time membeli,xnk plak..aisehh..ni buat aku geramm ni...bdk sek menengah..kurang ajar sket..melawan..klo cikgu thu kita masih menjual sbb dh hbh mse..comfirm kena tegur dgn cikgu, mak aku jgk yg kena..bdk2 sekolah ni. buat besar kepala..bkn x thu peraturan...x ke geram tu..

byk plop membebel...=(..kul7.40am..aku hantar anak sedara sekolah tadika...nsb baik dekat..kul8am.dh kena gerak balik umah..slps tapau ns n lauk pauk utk nenek aku kt umah...hr ni byk sungguh dpt pahala...tong gas nk memasak hbh serentak 4 tong..dh kol tauke gas..tp mtr rosak n sbgnye..adddoii..nak xnk,abah aku jgk kena g ambik..nk berniaga sgt...uish...n then..aku plak kena anta adik bongsu sekolah....azabnye.time pagi2 kn..jem...addoii..byk2 selawat..sian adik aku..sempat anta depan pintu pagar je..pandai2 la dia masuk kelas sendiri...

dh balik ke kantin balik..kena g beli laksa 5kg utk mak aku..addoii.yg ni..rse nk sumpah seranah je sapa yg bwk kete or mtr mcm siput..lps tu duk tengah2 jln..geram nyee la..
nsb ingat baby dlm perut..istifar byk2...astagfirullazim...sabar2 nik anna..

dh balik umah,ambik laptop..sempat buat air n minum susu utk baby laju2..nsb x tersedak...hu3..xsempat nk serve nenek aku mkn...addoii..durhaka nye la..=(..aku ni belum subuh dh bgn tapi..lmbt jgk dtg opis..rutin harian yg memang mengalahkan ibu tunggal yg ada anak 6..hu3..malu dh dgn opismate..

biasa pepagi aku sempat mkn breakfes sesama dgn nenek aku..suami lak jauh kn..klo dia ada d sisi..comfirm rse terabai..kecik ati..rsenye x sempat nk msk pe2 utk dia mkn pagi2..hu3..sabar je la..takut terkantoi smlm dtg lmbt,smlm bos tnye.."g klinik ke nik,lmbt ?"..aku pon blur je nk jwp..a'ah..."agak dah"..hehee..bos yg memahami..tp aku kelentong utk selamatkn diri...

balik umah ptg..kul6 bru smpai umah..rsenye x sempat nk buat ape2..mata dh ngantuk..
mandi..tunggu azan magrib n isyak..aku ting tong..mlm2 aku dh jrg g kantin,tlg mak..x larat..berbadan 2 kn..hu3..

smpai pg,still letih...kt opis byk plak kerenah nk kena hadapi...nama dh keje kn...

"moga2 ALLAH sentiasa bagi kekuatan utk mama hadapi semua ni..amin...baby ada teman mama kn.."

alhamdulilah..alhamdulilah.alhamdulilah... rahmat ALLAH...=))




 p/s: i need my hubby so much..=(