Thursday, February 21, 2013

INDAH tapi mencabar!

Alhamdulilah...usia kandungan dh masuk 12minggu..cepat mse berlalu..

xsabar nk cium bau baby..yeayy..

nk di jadikan cerita, disebabkan aku memang xde mengalami alahan sepanjang mengandung...boleh plak terlupa yg aku tgh mengandung..ye la ble buat keje x sedar diri...g site n drive sne cni....kelakar pon ada.ble opismate yg tlg ingat kn..nik..jln slow2 je....sbb ikut pengalamn isteri dia pernah keguguran..emm..dh d d nshtkn doc..bgs jgk ada opismate yg prihatin..emm...

aku skrg ni..nk makan ape pon boleh..bantai je..sukenye kn..tp ikut sunnah byk2 kn mkn kurma, kismis..alhamdulilah..perut blh terima even susu kambing pon aku boleh minum....demi anak dlm kandungan ni..mama RELA sayang...hmmm..*petua ada org bgtau..xnk anak kita kuning lps lahir...

1 cete lg,mse mula2 aku thu prgnen..aku wat biasa je..bukn nk g report n check kt klinik..tp sbb kak ipar yg suruh,katanye klo thu kita pregnant..pttnye terus g klinik..emmm..sbb xde alahan n rse biasa je..aku lengahkan aje plus bru start keje blk,so byk bende nk check up balik....peace!..mak2 kita dlu pon 4,5 bln bru g check up..tp dlu n sekarang x leh sama..ok..sila ambik perhatian bakal ibu d luar sne...

aku g check up kt klinik kerajaan....terkejut mse nurse bgtau dh 8minggu lbh ni kandungan awk..aik..rse cam 3mingu je..bkn thu kira pon kn..so, EDD my baby pada 5hb Sept. 2013..sukeenya ht..sbb lme jgk menunggu kn 6 bln slps khwn..alhamdulilah..ALLAH kurnia zuriat utk kami..mudah2 han semua berjalan lancar..amin...lps raya la nmpknye


8 minggu mungkin x nmpk ape2 lg..so, x scan lg...

ble kira2tp sbb aku mcm x percaya aku dh pregnen..so, mse my hubby balik cuti ry cina hr tu..ajak my hubby g klinik swasta..nk scan jgk..x kira!.. ..alhamdulilah..menakjubkan...siap gerak2 lg..even pic 2d je..aku dh hepy..=).. terima kaseh ALLAH..ALLAHUAKBAR!



bukti..scan n see..