Wednesday, June 27, 2012

AKU?mangsa TERANIAYA....?

Salam...

kejap mse berlalu....seyius..panas sungguh bumi kelantan skrg ni..klo hujan pon sekadar lalu shj..hujan ptg2 selama 5 minit..alhamdulilah..nsb ada hujan jgk kn..


alhamdulilah...syukur masih diberi kudrat melawan perasaan rindu pd incik suami...n ..kudrat utk melayan kerenah2 manusia kejam x piki hal org lain di opis...redha..=.=




nmpak gaya n keadaan telah memaksa aku utk laricari jalan penyelesaian..x sanggup utk duk n alami crisis company korup..yg sgt3 menyusahkan hati n kepala otak aku..=(..gaji asyik tertunggak..mslhnye duit claim projek masuk je tiap2 bulan..tp nape xnk jelaskn gaji pekerja yg hanya beberapa kerat je ni..keringat org nk kerah..tp xde upah..

 gaji ciput pon x leh nk byr..memalukan company kelas A je....B****!...dh2 gaji ciput tu jgk nk dipotong2..sbb n alasan kita xdtg keje xleh dterima..

alkisahnya...kerani opis ni,telah memaklumkan bahwa beliau tidak lg mempunyai wang tambahan utk dtg opis..*mse tu gaji 2 bln tertunggak..so, mmg xleh nk dtg keje setelah masuk ke bln seterusnya...tp yg terjadi hr ni, separuh gaji beliau dipotong kerana tiada alasan yg kukuh tidak hadir ke opis.....*pd mse krisis tu,memandangkan beliau mempunyai anak kecil n upah pengasuh juga tertunggak...

simpati je la aku..sbb nasib aku pon same dgn dia..even aku masuk keje stp hari..tp duduk d opis yg lain..*atas arahan bos satu lg.....p/s: payah nk hidup kalo byk sgt kepala nk tadbir syarikat..yg jd mangsa..pekerja la..skrg plak waktu opis hour berubah..Ahad - rabu kul 9pg hingga 6ptg)...hr khamis n sabtu (kul 9pagi hingga 4ptg)...PERLU ke cmtu?..X RELA aku..lg satu i x HERAN ok..kul 5ptg..aku blah je..mampos la klo nk marah..sbb gaji aku pon ko x byr kn...huuuhu..*nik anna ke ni?..~marah betul...


deiii~...'Beruk pon,lps tlg tuan dia ambik buah kelapa pon..dpt upah'..even bukan dlm bentuk tunai..ye la..beruk kn...iskh...mak dh taraf geram sgtt ni.....YA ALLAH,kenapa dugaan MU mempertemukan syarikat korup ni dgn kehidupan aku'..hu3..tp aku percaya ada hikmah nye..


untuk kali ke sekian kali, aku nekad nk berhenti keje...!!!..(dr dulu lg duk ckp g2,mse arwah bos ada pon lg)..hu3....keje dgn mak kt kantin lg berbaloi3..dpt lak pahala tolong mak kn..*bonus point..amin...di akui keje susah nk dpt skrg ni..dh2 nk kena byr kete dll..tp aku yakin ada rezeki utk ku nnt..aminn...


rezeki ada d mn2..dr sakit hati, jiwa x tenang..baikk aku blah je..bukan diorg nk hargai usaha, tenaga n sumbangan ko nik anna oi...KEKOH kudrat ko lg la ada...=.=


POYO..tp tu lah aku...alone..n alone..






YA ALLAH! Ya Tuhanku, jika rezekiku berada di atas langit,
maka Kau turunkanlah ia
Dan jika berada di dalam perut bumi,
maka keluarkanlah ia
Dan jika sukar, 
maka mudahkanlah ia
Jika haram,maka sucikanlah ia
Jika masih jauh,
maka dekatkanlah ia
Ya Allah! limpahkanlah rezeki yang telah 
Engkau limpahkan kepada hamba-hamba-MU yang soleh...
~AMINNN...





p/s: Dan tiadalah sesuatu pun makhluk-makhluk yang bergerak di bumi melainkan ALLAH jualah yang menanggung rezekinya..(HUD:6).

2 comments:

Si Pemburu Bintang said...

sy hairan kenapa masih kekal di situ.. cuba cari rezeki di tempat lain.. insyallah banyak lagi syarikat yang melayan pekerja dengan baik...

NurulizzaH said...

insyAllah ada rezeki kat mana-mana tu nanti.bersabarlah ye..=)