Saturday, April 16, 2011

Pengalaman INTERVIEW aku ngn SYABAS

Salam u ouls~~

x kira..nk cete gak..even xde sape pon nk thu..hahaha...

so, utk memBUKTIkan yang aku ni bkn jenis yang mudah berubah fikiran n 'rapuh'..n aku berpendapat mse mula2 dpt email, aku reply yes..will be attending..kirenye, de sbb nape knp aku reply g2..ALLAH lebih mengetahui apa yang terbaik utk hambaNYA..aminn..(ayat sedapkan hati time tu)hi3...

oke2..smbg cete lagi..hr ISNIN aku kena interview,11hb April 2011..so ahad 10hb April 2011 tu aku still keje ag..dengan niat esok mse g KL,ambik EL (emergency leave)..kol dr komuter to ofis..hihi...mlm tu aku dh syh abang aku beli tket bas..kebetulan juga, abang aku yg mengajar KL, blk..so, leh naik bas yg sama nnt..

gila kn keje aku neh, rse x ptt sgt.hi3..ptg tu rush g NIRWANA..pasaraya beli brg sket utk kantin sekolah, mak aku pesan..mmg kelam kabut dunia..hr tu jgk, bos nk suh siapkan certificate claim JKR..settle keje..tgh hr g JKR, dan yg aku rasa ALLAH dh mudahkan urusan ku adalah sijil2 sume yg lum d sahkan lagi..de pegawai JKR..jurutera bangunan yg sudi sahkan..klo x, aku mmg kena rush blk sekolah jap, cri cikgu kanan sahkan..kul6pm aku still kt ofis..huru hara x hidup aku..hahahaa

blk umah dr pasaraya..susun siap2 sijil..kemas2 sket...mlm tu bas aku 9.30pm..tp kul8pm..bos kol..huhu...cuak..tp aku x angkat sbb mse tu mybe aku duk mandi kot..cam thu2 je die..mak aku ckp, xyh kol blk...BAIKK..


mlm yg pjg..aku naik bas terus tertido..pe pon x stand by utk interview..pasrah..pg td je sempt bukak laman web SYABAS..msk ke x yg aku bce..hu3..cri pengalaman je la ni..klo dpt mmg rezeki la..

5.30am : Stesen Putra..tunggu LRT bukak kul6pm..g umah abang kt Kg.Baru
6.00AM : Berlari ke kaunter tiket..hu3..penat duk KL neh..hu3..
6.45AM : pagi yg sgt sejuk..just arrive kt umah abang..tidoo..
9.00AM : Siap mandi n rush ke stesen kerinchi..SYABAS wait for me!
10.00AM : LATE for interviewing..laju giler jln kaki..de 5 calon..4 perempuan n seorang lelaki..aku calon last..mmg lmbt kn aku..
1.00PM : Settle interview dgn perut gilak2 lapoo..sbb ptg smlm lg x mkn..nik anna si kurus sbb x cukup mase nk mkn...
bilik interview..

sempat ambik pic sbb lme sgt menunggu..muka penat~~..

1.45PM : Jalan2 kt SOGO, masjid jamek..lenguh kaki smpai kren..hu3..


makan kt SOGO..time ni bos kol..addoii..x leh nk senang2 jgk la..


muka hepy..settle interview+kyg mkn..n kaki sakit..hu3


mse interview mmg best..x cuak lansung..yakin btl..n pe yg aku bce sket psl SYABAS..de d tnye.lucky nye aku ingat..hohohoo..alhamdulilah..hope de rezeki..cri pengalaman keje yg mmg major aku..AIR...aminn33..



pandangan dr atas flat PKNS..Kg. Baru..


kul 9pm bas aku KL ke KB..nk tido puas2 atas bas..esok keje.hu3...TAPI de perkara yg menyakitkan ht..bila de couple ni x thu suami isteri ke, hope diorg mmg de hbgan yg SAH..n aku yg salah..huhu..tgk maksiat depan mata....hu3..adegan berkucup2..

smpai je KB, tu pon aku sedar tido sbb air aircond jatuh ats pipi aku..tido mampos rsenye aku neh..hahaha..

kul5.30AM, kesayangan saya dtg ambik..cari surau solat subuh..n g breakfes kt McD..ngn mata kuyu n penat..buruk giler ase d depan kesayangan sy..padan muka tgk sy time ni, sape suh rajin nk mai ambik..pe2 pon TQSM dear..sayang kamu sokmo2..lalala..=)


blk umah, mandi..n g ofis..hr yg sgt penat....ok la..nt smbg cete ag..doakn aku berjy interview neh...amin..


note: SYABAS (Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd.)