Friday, April 11, 2014

GLA complex, boleh kah diambil ketika period?

Kak, boleh kah GLA diambil ketika period?

Saya kerap kali juga ditanya soalan begini..
jawapannya..boleh dik..xde masalah..yg ni bagi mereka yang mengalami PMS..

maksudnye di sini...klo sis ingin hamil dan menjaga kesuburan dengan mengamalkan GLA..pasti sis tahu cara pengambilan..rujuk entry ini...kalau kurang jelas.pengiraan waktu subur bagaimana..cara makan mcm mana..terus hubungi saya sms/whatsApp : 013-5265534 ye..bagi yang nak hamil ye..

SAYA guide free je..kalo awak x beli dengan saya pon xpe....xde masalah..=))..

mohh kita berkenalan sikit dengan GLA COMPLEX.. 



Bagaimana GLA membantu anda mengurangkan sengugut?
apabila seseorang mengalami senggugut, ia melibatkan kekejangan pada otot dalam rahim dan sekitarnya. Menurut kajian, keadaan ini berlaku apabila tubuh seseorang kekurangan GLA (gamma linolenic acid)

apa kandungan Gamma Linolenic acid (GLA)??

Borage
offcoss kita kena tahu kandungan setiap supplement yang kita makan..betul x?
ok..saya cerita kan GLA(Gamma-Linolenic Acid) ada tersedia di pasaran bukan yang brand Shaklee ye..tapi GLA yang tu dihasilkan daripada Evening Primrose Oil (EPO)..

tapi..istimewanya GLA Shaklee ini dihasilkan daripada abstarct Borage yang mengandungi lebih 2 kali GANDA GLA dalam EPO...jelas x ni? 

Di dalam EPO terdapat 25% GLA dan Shaklee GLA complex memberikan anda 100% GLA. Jadinya sudah jelas yang pengambilan Shaklee GLA Complex adalah lebih baik daripada EPO.

Fakta : 1 biji kapsul GLA mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik omega 6, gabungan borage, minyak sunflower dan vitamin E.
 
Cara pengambilan bagi mereka yang mengalami sengugut?
2 kali sehari, 1 kapsul setiap kali selepas makan.


INGATAN UNTUK SEMUA :
GLA bukan hanya untuk wanita. Sebenarnya suplemen GLA asid linoleik juga sama pentingnya seperti asid amino tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia, ianya hanya boleh diperolehi melalui makanan. 

ASID amino sangat penting untuk remaja yang membesar, orang dewasa dan juga bagi wanita yang telah menopaus dan lelaki yang telah andropaus (menopaus bagi lelaki)





 Bagaimana GLA membantu wanita yang ingin hamil cepat?
 
GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang berwarna putih telur. Cecair yg subur akan kelihatan jernih, licin dan anjal. Perasan tak sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu, yakni sewaktu subur. 
 
Namun, tak semua orang mendapati cecair yang dihasilkannya sebegitu‘subur’. Di sinilah fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum.
 
 Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub fallopio sehingga 5 hari. Jadi, kalau tak ‘kena’ hari subur pun masih ada PELUANG sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5.

Jika anda masih belum dikurniakan rezeki anak, cuba periksa cecair serviks anda. Kalau cecair tu tebal, kecoklatan, kering...ITU Petanda kurang baik sebab ia boleh menghalang persenyawaan.

Penting untuk kita mengenali ‘cecair kesuburan’ kita ni.

Bagaimana pula kalau dah subur, adakah akan terlebih subur bila ambil GLA complex??
Jawapannya tidak lah akan terlebih subur, GLA complex membantu mereka yang kurang subur, tapi kalau dah subur GLA membantu meningkatkan kualiti kesuburan anda.
 
WARNING : Wanita yang berjaya hamil..terus STOP ambil GLA.
*****************************************************************************************************
Saya ingin membantu wanita yang ingin hamil..terus hubungi saya..saya akan ajar kiraan waktu subur anda..cara makan vitamin dengan betul dan tepat supaya kesan yang optimum akan diperolehi..
 
P/S : ADA khasiat lain lagi dengan GLA..jika anda amalkan..kita share d next entry ye.. 
  kebaikan untuk dikongsi bersama


pls2,jgn SEGAN jgn MALU..saya sedia membantu anda..




khidmat konsultansi berterusan secara PERCUMA..



pm/contact : FB NIK ANNA OTHMAN 
Sid : 1092200
phone/sms/whatsApp:013-5265534
fanpage : LIKE Vitamin4Life
Email : nikshahana@gmail.com 

COD : Kota bharu.kubang kerian.bachok.peringat.kok lanas




KLIK sini jika xnak MENYESAL