Wednesday, October 8, 2014

Pengalaman Penulis Suri Rumah ada pendapatan 4,5 angka dengan Bisnes Shaklee

Dalam x sedar dah hampir 9 bulan saya memegang title suri rumah sepenuh masa ok..jaga anak di rumah..berjauhan dari suami..Perkahwinan Jarak Jauh (PJJ) sememangnya mengajar tahap REDHA yang tinggi dalam diri saya..

ketika di awal perkahwinan, suami saya di Sabah...sehingga la melahirkan anak sulung kami..Nur Azwa Safrina..Suami masih berkhidmat di Sabah..bayangkan masa tu saya masih memegang title jurutera projek..berjumpa suami pada masa cuti sekolah sahaja, membawa perut ke site, drive dari satu tempat ke satu tempat tapak projek..KB-TANAH MERAH-PASIR MAS-PASIR PUTEH..saya tahu semua tu dalam kelantan je..

tapi bila kita travel dengan keadaan hamil lebih2 lagi sorang2 drive..sememangnya hati itu sungguh CEKAL..oppps..terpuji diri sendiri lak..(",)

company kontraktor kelas A..dalam kenangan..

Projek RMK 9,10 saya jaga


tahun ni 2014, saya NEKAD berhenti kerja..dan niat untuk menjaga puteri saya sendiri..suami galakkan..rezeki kami, rezeki Safrina..incik suami dapat berita gembira penukaran tempat kerja dari Sabah ke Kelantan..gumbira hati bukan kepalang..tapi..jeng..jeng..suami kena mengajar sekolah orang asli di Pedalaman Gua Musang..maka, PJJ la kami anak beranak..berjumpa weekend sahaja..=.=..line tepon pon xde..saya fikir, kalau saya tak berhenti kerja..bayangkan kami sekeluarga cmne la ye..suami weekend je jumpa..saya kerja dengan kontraktor swasta, jumaat je cuti..

maka nya, tinggal anak kami terkebil2 dengan pengasuh..masa dia lebih banyak dengan pengasuh daripada kami parents..alahaii..anak mama..kesian kan..

Safrina 1 year..hepy besday puteri mama..

alhamdulilah..ada hikmah dan aturan yang indah telah ditetapkan buat saya oleh Maha Pencipta..

menyesal meninggalkan dunia kerjaya??..xde la..saya lagi seronok..yang penting dapat jaga anak sendiri..dan saya sangat2 tidak menyesal bertemu dengan bisness Shaklee ni..


Niat asal nya, paling tidak dapat la saya bayarkan sendiri kereta saya setiap bulan, perbaharui roadtax, insuran..kalau kira dlu,gaji saya sebagai Engineer di Kelantan ye...walaupon x besar mana, orang kata cukup2 makan..

sekarang walaupon tidak memegang title engineer..alhamdulilah..kereta saya tiap2 bulan saya bayar sendiri dengan bisness Shaklee ni..perbaharui insuran, roadtax pon saya bayar sendiri..saya percaya di zaman sekarang ni sukar untuk kita bergantung pada satu sumber pendapatan sahaja..(incik suami la kan).

ni lah kete yang berjasa memudahkan saya bertemu mereka yang nak kan vitamin semulajadi Shaklee ni

dan saya percaya di zaman yang serba canggih ni..semua orang mesti tahu nak guna kan talian online kan..daripada duk scroll newfeeds di FB, google sana sini..boleh dikatakan online setiap masa kan..x salah kita nak cuba bisness online ni..

saya pon..suka sangat baca status orang..lepas scrol..scroll..entah apa yang dicari pun x tahu..mungkin bosan atau sesaje mengisi masa lapang kan..dari duk buat bende x de beri ape2 tu..baik kita berusaha tambahkan pendapatan menampung keperluan meringankan beban suami kan..

dalam bisnes Shaklee ni, setakat ni yang saya belajar..x susah pon..x perlu nak keluar rumah g meeting bagai, balik lewat malam ke ape kan...segala-galanya boleh belajar secara online..sambil jaga anak pon boleh buat..

Jika bukan sekarang, bila lagi kita nak start?kan..

saya surirumah, jaga anak berumur 1 tahun, berjauhan dengan suami..sekarang tengah preggy anak ke 2..alhamdulilah..saya ada pendapatan saya sendiri..untuk ringan kan beban suami..

saya percaya ramai yang teringin mengubah nasib keluarga, pada masa yang sama nak jadi suri rumah yang dapat jaga anak-anak sendiri dan dengan ada pendapatan bisness online kan..masih belum terlambat untuk anda..

JOM JADI SURIRUMAH YANG HEBAT dengan Shaklee!

***********************************************
jika anda ingin mengubah ekonomi keluarga, meningkatkan taraf hidup..jangan segan2 untuk hubungi saya..

saya sangat2 memerlukan mereka yang komited dan nekad ke arah itu..





pm/contact : FB NIK ANNA OTHMAN



phone/sms/whatsApp:013-5265534



fanpage : LIKE Vitamin4Life



Email : nikshahana@gmail.com 


COD : Kota bharu.kubang kerian.bachok.peringat.kok lanas